// "האקרית של יחסי אנוש" – עורכי דין שעוסקים בליטיגציה

תכני הסדנאות והקורסים בנושאים השונים ייקבעו לאחר איתור צרכים עם מזמני הפעילות ובהתאם לצורכי הארגון

סדנאות חצי יום עד שלושה ימים | קורסים שישה מפגשים עד שנים עשר מפגשים

הכנה לדייטים //

כעשרים שנה אני עוסקת בתחום של תקשורת בלתי מילולית. רוב האנשים לא מודעים לנפלאות הכלי הזה ובכמה תחומים הוא יכול לסייע ובמיוחד לעוסקים בליטיגציה.

משרדי עורכי דין שעוסקים בהופעה בביתי משפט -ליטיגציה, מופיעים בדיונים רבים בבית משפט ויכולים להסתייע במקצועיות שלי בתחום שפת הגוף לשדרוג הטיפול בלקוחות שלהם , הכנת עדים להופעה בבית המשפט ובשיפור היכולת שלהם בבניית הטיעונים וביכולת לחקור עדים .ליטיגציה היא בהחלט יכולת שחשוב לשדרג כל הזמן.

כבר זמן רב אני עובדת עם משרדי עורכי דין שעוסקים בתחום הפלילי, דיני משפחה, מסחרי ואזרחי כשאני משתמשת בידע שצברתי לאורך השנים בעבודה מול גופים ביטחוניים, מול אנשי חקירות ותשאול במשטרה וברשות בתי הסוהר ומול גורמי ביטחון פרטיים.

ליטיגציה היא אומנות בפני עצמה. היכולת לעמוד בבית המשפט לייצג את לקוחותיהם אל מול השופטים בכל הערכאות המשפטיות.

בעבודתי עם משרדי עורכי דין שעוסקים בתחומי ליטיגציה אני מסייעת לצוות עורכי הדין במספר תהליכים עבודה:

  1. הכנת עדים להופעה בבית המשפט – עורכי הדין עוסקים בתכני העדות ואני בחלק של ההופעה בבית המשפט, עבודה על רמת האמינות של העדים והיכולת להתגבר על הלחץ וההתרגשות מהמעמד עצמו שעלול לפגום בהעברת המסר.
  2. ליווי עורכי הדין בדיונים בבית המשפט – במהלך הדיון אני מעבירת חוות דעת לעורכי הדין בזמן אמת לגבי אמינות העדים, תודעת העד, דפוסי ההתנהגות שלו, מידת מהימנותו, ניסיונו להסתיר מידע והמניעים שלו.
  3. צפייה בזמן אמת במהלכים המתרחשים תוך כדי דיון כולל תגובות בלתי מילוליות של השופטים, אינטראקציה בלתי מילולית של כל הנוכחים בדיון ואיסוף אינפורמציה שיכולה לסייע לעורכי הדין בזמן אמת ומאוחר יותר בבניית אסטרטגיות של חקירה נגדית.
  4. צפייה בחומרים מצולמים של עדויות וחומרים מוקלטים על מנת לאתר חוסר אמינות או אי הלימה בין מסרים מילוליים ובלתי מילוליים.

אתן מספר דוגמאות מתיק פלילי בו סייעתי לצוות ההגנה על לקוח שנאשם באלימות כלפי אשתו לשעבר.

בזמן הדיון בה העידה האישה וסיפרה על האלימות אותה חוותה כביכול מבן זוגה, לאורך כל עדותה " בכתה" כביכול ללא דמעות במשך מספר שעות – השופט ביקש לכתוב בפרוטוקול שהאישה בוכה. יש חשיבות גדולה לאבחנה האם בכתה או השמיעה קולות בכי.

כששופט קורא אחרי זמן רב את הפרוטוקול ונתון כזה שאינו מתאר בצורה מדויקת את המתרחש ,נתון כזה עלול להטות את התרשמותו של השופט מאמינותה של העידה.

בתחילת עדותה עוד לפני שהתחילה לדבר סידרה על שולחן העדות קופסא עם טישו, דבר המעיד על הכנה שעשתה אולי בהמלצת עורכי דינה שבכי יכול לעזור בהעברת אמינות המסר שלה. האדם הסביר כשבוכה בספונטניות ומתוך רגשות אמתיים לא מכין את האביזרים מראש. נתון זה סייע לצוות עורכי הדין מאוחר יותר לעורר שאלות לגבי מהלכים נוספים בחומר התביעה שכנראה מעידים על העובדה שהאישה אינה פועלת מתוך תום לב וגם בנתונים אחרים שמסרה לבית המשפט ובעדותה למשטרה הפעילה מניפולציות רבות.

עורכי הדין בזמן הדיון עסוקים בהמון פרטים משפטיים ובקו ההגנה שבנו בתיק. הנוכחות שלי במהלך הדיונים מאפשרת להם לקבל אינפורמציה נוספת חשובה ודרמטית ברמת התכנים של העדים, דפוסי הפעולה שלהם, רמת האמינות שלהם והלך הרוח בזמן הדיון ושל כל הנוכחים באולם.

העובדה שבמשך שנים רבות אני מכשירה ומלווה גורמי בטחון רבים מתחומי החקירות, תשאול, עמידה מול קהל מאפשרת לי לראות בזמן אמת המון פרטים שהאדם הסביר עם כל הניסיון הרב שיש לו בהופעה בבית המשפט – ליטיגציה ובתחום המשפט בכלל אינו רואה.

לעורכי הדין שעוסקים בליטיגציה מהלך הדיונים והחקירות הנגדיות הם דבר שבשגרה, לכל עורך דין סגנון שונה כמו גם השופטים שמגיעים עם הסגנון הייחודי שלהם.

ניסיוני רב השנים בניתוח אנשים והתנהגויות אנושיות, ניתוח סרטוני וידאו של חטופים, פוליטיקאים, רוצחים אנשי עסקים ובני אדם בכלל מסייע לאנשים רבים בפגישות הכרות, משא ומתן, ישיבות ראיונות העסקה ובתחומים נוספים שהשתיקה יפה להם.

// מעוניינים בהזמנת הרצאה לשפת גוף? השאירו פרטים

design:studiobaram.co.il | כל הזכויות שמורות לענת הכט פישר 2020

דילוג לתוכן