// קורס הכנה לצו ראשון

תכני הסדנאות והקורסים בנושאים השונים ייקבעו לאחר איתור צרכים עם מזמני הפעילות ובהתאם לצורכי הארגון

סדנאות חצי יום עד שלושה ימים | קורסים שישה מפגשים עד שנים עשר מפגשים

הכנה לדייטים //

הגיוס לצבא הינו שלב משמעותי בחייו של כל נער ונערה בישראל.

את התהליך המורכב הזה מתחילים בזימון לצו ראשון שם יעברו בני הנוער מיונים של מבחנים פסיכוטכניים , בדיקות רפואיות גם ראיון אישי.

בני נוער רבים מגיעים ללא כל הכנה או קורס הכנה לצו הראשון.

אז ישאלו המאתגרים מדוע צריך לבצע הכנה לצו ראשון? פשוט שיגיעו כמו שהם יהיה כנים והצבא כבר יאתר את יתרונותיו וחסרונותיו של כל מועמד.

מדוע צריך קורס הכנה לצו ראשון?

בחיים כפי שכולנו יודעים מניסיון רב או מועט שנים, לפני כל מבחן או ראיון משמעותי לעבודה, ללימודים אנחנו מתכוננים.

קורס הכנה לצו ראשון משפר באופן חד משמעי את יכולתו של הנער או הנערה להציג את עצמם ולשפר את הסיכויים שהמערכת הצבאית תבין מהם הכישורים והיכולות האמתיים שלנו.

קורס הכנה לצו ראשון או מספר מפגשי הכנה לצו ראשון עוזרים לתלמידים להגיע נינוחים יותר, ממוקדים יותר, בעלי תחושת שליטה טובה יותר בסיטואציה וכך מגבירים את סיכוייהם להביא את עצמם למבדקי הצו הראשון בצורה הטובה ביותר.

 

קורס הכנה לצו ראשון – כי הנתונים לא משקרים

 

 

פגשתי עשרות בני נוער שהלכו ללא קורס הכנה לצו הראשון ולא ייחסו לצו זה משמעות גדולה ובשל חוסר הבנה מה מצופה מהם שם ולעיתים זלזול או עייפות בהגעה למבדקים נקבעים לתלמידים נתונים שאח"כ מאוד קשה עד כמעט בלתי אפשרי לשנות.

הנתונים שנקבעים בצו הראשון יכריעו איזה תפקידים יהיו פתוחים עבורם בצבא. אם הגעתי למיונים ללא הכנה הסיכוי שלי לייצר רושם חיובי ומהימן לגבי יכולותיי מצטמצמות.

בתהליך ההכנה לצו הראשון אנחנו פותחים מודעות לגבי העוצמות והחולשות של בני הנוער.

עורכים סימולציות מצולמות של ראיון אישי – דומה עד כמה שניתן לזה שיעברו בצו הראשון.

אני מנתחת עם התלמידים את הסימולציה שלהם גם מבחינת תוכן מילולי של הריאיון וגם ברמת שפת הגוף והמסרים הבלתי מילוליים שהם משדרים.

 

קורס הכנה לצו ראשון ישרת אותנו גם בשלבים מאוחרים בחיים

 

קורס הכנה לצו ראשון הוא ממש מתנה לחיים ( ציטוט של הורים רבים ששלחו את ילדיהם להכנה). העבודה על מודעות עצמית והכרה ביתרונות ובחסרונות שלנו והיכולת למנף את שניהם לטובתנו זה בהחלט כלי שיעזור לכל מתאמן לעבור כל מבחן בעתיד. החל ממבחנים בתיכון, ראיונות עבודה, פרזנטציות יום המאה לבנות בהמשך שלבי המיון לצבא, ובכל אינטראקציה עתידית של בן הנוער עם הסביבה.

בדרך כלל הכנה לצו ראשון מתקיימת בשני מפגשים עם אפשרות לתרגול של הנער או הנערה בין מפגש למפגש.

ישנם בני נוער שמעוניינים בקורס הכנה לצו ראשון ומרחיבים את ההכנה למספר רב יותר של מפגשים מכיוון שמרגישים שהמפגשים יכולים לסייע להם בתחומי חיים נוספים כמו דייטים, חיזור והגברת הביטחון העצמי של המתאמן. כמו כן התלמידים מקבלים כלים פרקטיים להרגעה עצמית, ליכולת להתמודד במצבי לחץ וכדומה.

הסיפוק הגדול כשמקבלת טלפון תודה מבני הנוער אחרי המיונים , עדכון על נתונים גבוהים שקיבלו בראיון ואחרי מיונים מורכבים עוד יותר למבדקי טיס או לכל גיבוש משמעותי אחר.

כששואלים אותי מה המניע שלי לעבוד בתחום הזה ובעיקר בהכנה לצו ראשון ובייעוץ אישי בכלל, אני עונה: היכולת לעזור לאדם לחיות בשלום עם עצמו ולהתקרב להתנהלות אותנטית רגועה ובטוחה מול הסביבה וגם במצבי לחץ והתרגשות היא תחושב של מימוש משמעותי של הייעוד והכישורים האישיים שלי.

// מעוניינים בהזמנת הרצאה לשפת גוף? השאירו פרטים

design:studiobaram.co.il | כל הזכויות שמורות לענת הכט פישר 2020

דילוג לתוכן